Kampania "Twarze Depresji. Nie oceniam. Akceptuję."

Trzecia edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”

Z okazji Europejskiego Dnia Walki z Depresją ruszyła trzecia edycja kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”, a zarazem pierwsza ogólnopolska kampania na temat DEPRESJI POPORODOWEJ.

Celem organizatorów jest zwrócenie uwagi Polaków na problemy kobiet zmagających się z tą chorobą. Chodzi głównie o zachęcenie ich do leczenia i psychoterapii, które są jedyną drogą, by wygrać z chorobą śmiertelnie niebezpieczną dla matki i dziecka. Ważne jest również przełamywanie stereotypów związanych z depresją i walka ze stygmatyzacją osób chorujących.

Z depresją poporodową zmaga się co dziesiąta matka po urodzeniu dziecka (Światowa Organizacja Zdrowia podaje nawet skalę do 30%). W zeszłym roku w Polsce na świat przyszło ponad 270 tys. dzieci. Co najmniej dziesiątki tysięcy kobiet doświadczyły depresji poporodowej, a według NFZ-u leczyło się zaledwie 51 (!) z nich.

Coraz częściej media donoszą o kolejnych dzieciach porzuconych na śmietnikach, w szpitalach, czy oknach życia. Szacuje się, że w Polsce rocznie nawet sto noworodków jest porzucanych. Co roku dochodzi do około pięćdziesięciu przypadków dzieciobójstwa. Za wieloma z tych dramatów kryje się nieleczona depresja poporodowa matek (choć oczywiście przyczyny są często znacznie bardziej złożone).

Do grona ambasadorów dołączyły: Ewa Błaszczyk, Beata Chmielowska-Olech, Aleksandra Kostka, Agata Młynarska, Anna Wyszkoni i Monika Zamachowska. Kampanię wspierają również mężczyźni, ponieważ ich rola w zauważaniu objawów i pomocy kobiecie cierpiącej na depresję poporodową jest nie do przecenienia: Piotr Zelt, Maciej Orłoś, Tomasz Wolny i Jarosław Gugała.

"Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję."
„Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”

Organizatorami kampanii są: STOWARZYSZENIE AKTYWNIE PRZECIWKO DEPRESJI, Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę” (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje) i Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Partnerem jest Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS.

 

 Spot Kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”

Źródło: twarzedepresji.pl

After you have typed in some text, hit ENTER to start searching...